revinge räddningstjänst

jag vaknade först runt 5 idag sen somnade om till typ 6, sen gick jag upp och tog på mig alla mina kläder och sen körde mamma mig ut till johanna. hemma hos henne snackade vi lite och drack oboy, haha! sen gick vi till bussen. johanna hoppade av på centralen och klassen+några från B hoppade på där, vi åkte ut till s.sandby och sedan bytade vi buss där ut till revinge. väll ute i revinge blev vi visade till ett klassrum och där hade vi lite snack och sånt, där var en lärare som var där som jobbade utomlands med faror som tillexempel hjälp vid jordbävningar & tsunamier o.s.v. hon visade även hemska bilder därifrån som hon tagit när hon var där och jobbade, när hon visade från tsunamin i thailand kunde jag inte hålla tårarna inne längre, man fick se bilder där de svenska liken låg och namn på saknade, hur allt gick till o.s.v och då tänkte jag ju bara på en sak.. efter detta hade vi lunch, sån lunch kunde man ju fått på vipan varje dag, vi fick stekt potatis, sås och kött, vi fick även välja på en soppa, sedan var där också ett bord med alla olika sorters nybakat bröd och ett stort salladsbord där det även fanns pasta sallad,ägg,räkor och en massa annat. efter en timmes lunch samlades vi i klassrummet igen och då blev vi uppdelade i grupper och jag kom i samma grupp som jacob,tom och my. vi skulle gå runt på området och svara på en massa frågor, området kändes som en liten stad utan folk alltså, faktiskt lite som en film, inte folk, massa vägar,motorvägar och allt, uppbrända hus och bilar, mycket krockade bilar brinnande människor lite var som helst, kunde faktiskt varit en film och vi var dom ända överlevna.. haha.
sen tog vi bussen hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0