TYSKLAND

hann inte uppdatera igår men ni förstår säkert varför när jag skriver om min gårdag som var helt underbar.
min väckarklocka ringde 08:30 för tidigt för att vara mig men jag var tvungen, jag steg upp klädde på mig,sminkade mig och fixade håret sen åt jag lite frukost.vid frukosten satt pappa och läste horoskop och på mitt stog det att jag hade otursdag och då tänkte jag direkt på att jag skulle åka båt, så jag skrev att avskedsbrev till mamma innan vi åkte, haha!  pappa hade sagt att josefine och mats (släktningar från simrishamn) skulle komma klockan halv 10 men sen ändrade han sig till 10 men dom blev lite sena och kom inte förän 20 över 10. vädret var helt underbart och vi började köra. körde genom typ hela danmark kändes det som iallafall till rødby och tog båten därifrån till tyskland, vi skulle ställt oss i ruta 7 men dom låtsades inte höra det eftersom det var så lång kö i den rutan och tog därför ruta 3 eller 4a så vi kom med en hel båt tidigare. på båten handlade vi dricka och dom andra åt macka sen gick jag och josse en sväng på båten, när vi kom fram i tyskland åkte vi till Border shop och handlade sprit och godis. var klara där efter ett bra tag och lastade in sen fick alla ta av sig jackor/tjocktröjor eftersom det blev så varmt, vi körde till båten och den gick inte förän om 20 minuter så jag och josse gick ut och solade sålänge. vår termometer stog då på 27 grader! båten kom och vi körde ombord och på båten åt vi mat, ostshcnitzel bearnise (stavning?) det var iallafall super gott och mättande. vi kom i land efter ett tag och började köra, vi körde in om köpenhamn och kollade runt där, mysigt värre! sen körde vi vidare hem och var i staffanstorp vid halv åtta, vi lastade av och sen körde dom vid kvart i åtta så då gick jag upp till familjen nilsson och sa hej sen vidare hem till gunnel och där satt jag och snackade i över 2 timmar.
när jag sedan kom hem satt jag i soffan och snackade med mamma och pappa sen gick jag och la mig.
tack för en super bra dag!



Kommentarer
Postat av: Leonora - Rösta på veckans blogg

sv; härligt :)

jorå det går allt!

gör du då?

2009-04-10 @ 14:29:13
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Leonora - Rösta på veckans blogg

sv; okej okej :D

ne inte mkt :D

2009-04-10 @ 15:07:07
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Leonora - Rösta på veckans blogg

sv; ja det är underbart väder :D

har du?

2009-04-10 @ 15:21:34
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Leonora - Rösta på veckans blogg

sv; härligt :D

TAACK :D

2009-04-10 @ 15:38:52
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: LiMiWa

SV: Jo, jag kom på sen vad felet var. Men tack ändå! =)

2009-04-10 @ 16:52:48
URL: http://limiwa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0