stressigt

igår var det underbart väder, pappa och bror var på cross och mamma var ute med hunden. jag gick upp och gjorde frukost vid 12-tiden sen ringde jag familjen nilsson och där var mamma. så jag klädde mig och gick ditt.
morfar och christel var även där, så vi satt ute i trädgården och bara snackade. stack därifrån runt 3 tiden och då gick jag hem till mormor, där var även gunnel. och christel hade även kommit ditt. efter bara ett litet tag åkte jag med gunnel hem för hade fått skoskav.. sen kom även morfar och jonas hem till oss. vi satt och snackade ute i solen. bara ett litet tag innan bussen gick blev det bestämmt att vi skulle till lomma, så jag blev väldigt stressad för jag hade inte klätt mig, inte ätit inte sminkat mig inte fixat något alls! så jag sprang runt i hela huset och letade efter saker jag skulle ha med, tog på mig bikini för krissy skulle få mig att bada haha. när jag äntligen blev klar var det bara att gå till bussen, mötte natha på rydbergsstig sen kom bussen, där satt redan krissy,emil och max. och några stationer efter hoppade oscar på. åkte till lund C och gick till lomma bussen, där mötte vi även daniel. hoppade av lomma busstation och gick in på hemköp och handlade dricka + grill. sen till stranden och hittade ett ställe, kände även på vattnet men det var iskallt lika så sanden men max badade ändå! sen började vi grilla, gick väll sådär men jag fick en korv i mig iallafall, natha skulle även möta sin kompis så hon gick med emil och daniel till busstationen och emil&daniel fick gå in och handla en till grill.
men hur det gick med det vet jag inte för en stund efter dom kommit tillbaka började jag och krissy gå mot ica för att möta emelie, och påvägen tillbaka gick vi in om och handlade dricka. att bara gå ditt och tillbaka tog ca 50 minuter. så när vi kom tillbaka var natha,hennes kompis,oscar och max på väg hemåt. så vi sa hejdå till dom och gick vidare till emil och daniel. nu hade vi tändvätska och vi gjorde en stor eld som vi kunde värma oss på, vid kvart över 10 gick vi mot bussen och då var det väldigt kallt.. tog bussen till lund 20 i 11, sa hejdå till daniel i lund och sedan kom bussen till staffanstorp 13 över 11. men på lomma bussen glömde emil sin väska med kläder,mat,busskort,bankkort och allting i, vi försökte ringa någon sån skånetrafiken men dom hade ju självklart inte öppet, så när staffanstorp bussen kom frågade han chafören om han hade kontakt med lomma bussen, det hade han inte men han kunde fixa.. men när vi satt ni bussen såg vi att lomma bussen kom bakom så han frågade chafören om han kunde springa bak och kolla om den fanns där, och där fanns den,riktig tur. direkt när jag kom hem la jag mig med datorn i famnen under mitt duntäcke för att värma mig.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0